FANDOM

Hetta
Koty rosyjskie niebieskie (ang. Russian blue cats) nazywano kiedyś po protu kotami niebieskimi. Nie było nic wiadomo o ich pochodzeniu i znaczeniu jakie mają w Rosji.

WyglądEdytuj

Kot rosyjski niebieski ma najczęściej zielone oczy i niebieskawe umaszczzenie co czyni dla nich jak i dla kotów kartuskich doskonały kamuflaż na ulicy. Ich nos jest czarny.

CharakterEdytuj

Jak dla każdego kota, ważne jest, w pierwszych tygodniach jego życia, jak jest wychowany, mają niezwykłą zdolność do uczenia się, aby zrozumieć ich właściciela.Młode kociaki są bardzo ciekawe otoczenia. Uwielbiają się bawić, jak i dorosłe koty, i nie zawsze są widoczne. Rosyjskie Niebieskie koty są bardzo zwinne, poruszają się bardzo cicho. Chociaż chcieliby zbadać każdy zakamarek mieszkania, rzadko coś zniszczą. Są bardzo przyjaźni, kochający.  

PielęgnacjaEdytuj

Jego krótkie włosy nie wymaga skomplikowanych zabiegów. Powinno być regularne, ale nie za częste. Do czesania powinno używać się raczej tradycyjnych środków.  Jego dieta powinna być dobrze wyważona, aby zapewnić dobrą kondycję jemu i jego sierści. 

GaleriaEdytuj