FANDOM

KWND
Kot w nowym domu może poczuć się nieswojo, może się przestraszyć. Cy powinniśmy  mu pomagać z oswojeniem? Tego dowiecie się w tym artykule.

Po przeprowadzce kot nie od razu będzie chętny do zabawy, jedzenia, Zanim to zrobi  użądzi sobie mały "spacer" po nowym mieszkaniu i zacznie obwąchiwać nieznane mu rzeczy. Wtedy będzie miał pewnośc, że to miejsce jest dla niego bezpieczne.

Przestraszenie i niebezpieczeństwoEdytuj

Niektóre koty po wejściu do nowego miejsca zamieszkania bez problemu oswoją się z nim. Innym przychodzi to znacznie trudniej. Nie powinniśmy głaskać, ani uspokajać kota w strachu. Niech sam pozna nowe miejsce lepiej i niech sam stwierdzi, że tu czuję się już bezpiecznie. Taki kot w strachu może nawet uciec z domu lub ugryżć, podrapać właściciela. Zdarza soę nawet, że załatwi swoje potrzeby tam gdzie tego wcale nie potrzeba np. na dywan. 

Kot i towarzyszEdytuj

164px-Dwa-jezyk-koty

Drugi kotEdytuj

Jeżeli w nowym domu jest już drugi kot nasz pupilek na pewno będzie chciał go poznać. Małe kotki będą się bawić, ganiać, tarmościć dla zabawy, natomiast dorosłe zaczną prowadzić "pogawędkę" na temat swojego  noego terytorium i nastąpi kłótnia pod tytułem "Kogo to dom?

Kvn

NiemowlęEdytuj

Zdarza się, że przyczyną przeprowadzki jest ciąża, lub niemowlę, które nie może się bezpiecznie czuć w starym domu. Zarówno duże jak i małe kotki będą zainteresowane niemowlęciem i zaczną je okrążać. Dziecko może myśleć, że kot to zabawka i zacznie je brać na ręce i mocno ściskać oraz rzucać nim. Nawet pojedyńcze zajście może sprawić, że kot będzie nie miły  w stosunki do dziecka, a małe  nauczą się gryźć i drpać.