FANDOM

Siberian-cat
Kot syberyjski(ang. siberian cat) jest kotem z północym pochodzeniem. Dokładnie jest to jak nazwa wskazuje Syberia. W związku z tym jest często spotykany jak można sądzić w Rosji.

WyglądEdytuj

Syberyjczki mają często (prawie zawsze) umaszczenie w którym dominują kolory" srebrny, śnieżnobiały. Żadziej spotykana u tych kotów jest sierść ruda. Koty syberyjskie cechują się dobrze rozwiniętymi kościami policzkowymi, wielkością i co charakterystyczne u kotów długowłosych sierścią okrywającą pięknie głowę. 

CharakterEdytuj

Są zazwyczaj chętne do ruchu. Są spokojne i nie awanturują się często. Darzą swojego właściciela dużym zaufaniem, miłością i lojalnością - podobnie jak u psa. Pewnie dlatego nazywa się ich "kotami o psim charakterze". Nazależność. opanowanie oraz towarzyskość i serdeczność to również cechy kotów pochodzącyhc z Syberii.

PielęgnacjaEdytuj

Sierść tego kota nie skręca i nie kołtuni się łatwo, dlatego wystarczające jest czesanie go co kilka dni. Częstce pielęgnacje zalecane są dopiero gdy zaczynają się dziać prawdziwe problemy (lnienie, skręcanie, choć nie często).

GaleriaEdytuj