FANDOM

Norwegian forest cat
Koty norweskie leśne (ang. Norwegian forest) są rasą pochodzącą z północnej Europy (konkretnie Norwegia). Są one więc przystosowane do zimnego klimatu na co pozwala im długa, gruba sierść.  

WyglądEdytuj

Mają długą sierść, a już małe kocięta są już całkiem duże,gdyż jest to rasa potężniejsza od przeciętnego kota. Umaszczenie może być różne. Najczęściej jest to biały z rudym lub czarnym, ale popularny jest również tabby.  Kolorem ich oczy jest pomarańcz. Ogon tych kotów jest puszysty. Głowa przypomina kształtem trójkąt równoboczny. 

CharakterEdytuj

Są energiczne, bardzo inteligentne i wymagające uwagi. Gdy są za dużo na świeżym powietrzu mogą stać się dobrymi myśliwymi,ale z chęcią nauczą się żyć zgodnie z trybem dnia właściciela. Lubią od czasu do czasu przebywać w samotności (często jest to gęsty krzak lub coś tego typu). 

PielęgnacjaEdytuj

Powinno się zacząć go czesać jako kocię. Wtedy jako dorosły kot łatwiej będzie mu to znieść. Jego sierść nie wymaga pielęgnacji,ale dobrze będzie się nim zająć od czasu do czasu szczególnie jeśli ma być pokazany na wystawie. Nie należy czesać ogona lub robić to wyjątkowo delikatnie od spodu, gdzie dominuje podszerstek. Włosy okrywowe wyrwane z ogona odrastają bardzo wolno, nawet kilka lat.  

ZdrowieEdytuj

Jedna z bardziej zdrowych ras, ale istnieje zagrożenie wystąpienia kardiomiopatii przerostowej

GaleriaEdytuj