FANDOM

3manx
Manksy (ang. Manxs) charakteryzuje niezwykła wada. Większość z nuch nie ma ogona. Chociarz tak się stało, nie sprawia im trudności urzymanie równowagi.

Wygląd

Oprócz braku ogona Manksy mają zazwyczaj oklapnięte uszy. Jednak nie za często. Mają duże karmleowe oczy kociątka szpiczaste uszy. 

Charakter

Kot spokojny, przyjazny, bardzo przywiązany do opiekuna. Może nauczyć się prostych zadań i reagować na polecenia. Jest bardzo terytorialny, więc ma tendencję do pilnowania domu. W przeciwieństwie do kotów nie bezrasowych boi się wody i lubi jazdę samochodem. Często poluje na myszy, choć będzie tolerować inne małe zwierzęta. Najlepiej czują się w spokojnym chichym domu. 

Pielęgnacja

Jeśli odkryto by koty Manks dziś, prawdopodobnie nie byłoby powodu do uznania genetycznych nieprawidłowości. Zmiany kręgosłupa kot wystąpić powodującymi odbijając ruch zwierzęcia, jak również liczne dolegliwości, a nawet ból. Manks może uszkodzić układ nerwowy, a zbyt krótkie jelito, które ma trudności w oddawaniu moczu i kału (koty nie mogą mieć kontroli nad zaparcia). Obecnie hodowanie kotów tej rasy nie jest zalecane.

Galeria