FANDOM

Imgres

Europejskie krótkowłose (ang. European shorthiar) to prawdziwi mieszakańce Euopy środkowej. Są niepozorne,ale ich populacja i hodowle nie maleje.Ich przodkami są brytyjskie krótkowłose i nierasowe koty. Kot ten ma wielkie znaczenie na Skandynawii.

Wygląd

Mają zielone lub bursztynowe oczy, a umaszczenie jest praktyczne tylko jedno. Składa się ono z ze zwyczajnych burych pręg i białego podszerstka w okolicach brody i szyi. Tym cechują się koty tej rasy. Niezwykłe jest też to, że ich ogon jest pofalowany niezależnie od tego w jakiej pozyji go kot ułoży.  

Charakter

Ponieważ rasa została  oparta na zwykłych kotach domowych, które mają bardzo różne temperamenty, charakter Europejskiego kota krótkowłosego jest niemożliwy do określenia. Członek tej rasy może być bardzo czuły, ale są inni, którzy wolą być poza polowaniem. Większość tych kotów jest silna i aktywna, a z reguły przyjazna. Oni czują się dobrze z innymi kotami jak i psami. Europejskie krótkowłose są inteligentne i zabawne, a większość z nich jest ekspertem w utrzymaniu domów i ogrodów. 

Pielęgnacja

Ze względu na to, że rasa jest silna genetycznie nie wymaga ona szczegółnej pielęgnacji.Najwyżej umyje się samodzielnie i to również żadko kiedy. Najczęściej wtedy kiedy kot ubrudzi się lub coś na podobieństwo tego. Nie robi tego nigdy od siebie.

Galeria