FANDOM

Co zrobić, gdy twój kot gorączkuje. Tutaj dowiesz się wszystkiego. 

131474 lezacy-kot-zielone-oczy
Czy często zdarza się, że twoja puszysta, miaucząca kulka ma gorące czoło. Co wtedy zrobić? Co jest objawem? Na te pytania znajdziesz odpowiedź. Gorączka - jest czymś dobrym, ale gdy kot choruje powinno się dać go do opieki weterynarza. Zwalczanie kociej gorączki nie różni się bardzo od zwalczania gorączki u człowieka.

ObjawyEdytuj

Najczęstszymi objawami są znudzenie, osowiałość, brak apetytu, ciągły sen i gorące czoło. Gdy towarzyszą one twojemu koty to znaczy, że złapał wirusa i ma teraz gorączkę.    

Obniżenie temperatury Edytuj

Najprostszym sposobem jest zwykłe obniżenie temperatury. Można zastosować okład z lodu lub przyłożyć ręcznik namoczony zimną wodą. Zaleca się również stosowanie alkoholu propylowego, który zmniejszy temperaturę ciała twojego ulubieńca w prosty sposób - paruje po  małym "spotkaniu" ze skórą kota. 

Trochę wodyEdytuj

Nie zawsze koty dadzą się zanurzyć w wodzie, ale jeśli mają gorączkę jest to najlepszym rozwiązaniem. W wodzie należy przetrzymać kota na minimum pięć minut, ale gdy zajdzie potrzeba nawet dłużej (do piętnastu minut). Temperatura powinna szybko spaść w dół i kot powinien dojść do siebie i znowu nabrać apetytu i chęci do zabawy.