FANDOM

Ac c

Amerykański Curl (ang. American Curl) jest rasą,która wyróżnia się zdecydowanie sposród innych. Pochodzące z 1981 roku koty mają uszy zawinięte w ten sposób, że widać ich wnętrze.

WyglądEdytuj

Ciekawostka
Im wywinięcie uszu jest szersze tym kot jest cenniejszy. 

Jedyną cechą wyglądu jaką Amerykański Curl różni się od innych to zawinięcie uszu. Poza tym nie ma nic, co pozwalało by  ustalić rasę. Nie wszystkie dziedziczyły tą cechę. Większosć jednak cechuje się wymienioną wcześniej wadą jeśli można to tak określić. Jak prawie każdy kot ma zielone oczy  i różnorodne umaszczenie. Zdarza się nawet szylkretowe.

CharakterEdytuj

 Amerykańskie Curl'e są delikatne i bardzo cierpliwe. Zwracają uwagę na ludzi, potrzebują ich towarzystwa, jak i jego opiekun wie, że zawsze go rozpozna. Jest chętny do kontaktu fizycznego, co jest bardziej wymagające ludzkiego dotyku. Jest idealnym towarzyszem dla dzieci. Lubi pieszczoty i przytulanie. Nie jest agrestwny.

PielęgnacjaEdytuj

Kot tej rasy nie posiada grubego podszerstka i często gubi sierść. Nie jest to jendak problemem. Jest ona jedwabista, nie kręci się oraz nie wymaga szczególnego szczotkowania.

GaleriaEdytuj